29 Temmuz 2011 Cuma

Çakmağı Çak, Çıranı Yak! - harun yavruoğlu


Uzun yıllar İstanbul’da yaşamış;
Türk sinemasının önemli filmlerinde görüntü yönetmeni olarak görev almış  bir ustanın adıdır  Aytekin Çakmakçı.

Evet uzun yıllar ünlü yönetmenlerden
Şerif Gören  gibi ustalarla birlikte çalıştı. Aytekin Çakmakçı.
"İyi film doğru görüntüler toplamıdır." Söylemi onun  en önemli aforizmasıdır...

Aytekin Çakmakçı;
gibi dizilerde de görüntü yönetmenliği yaptı.

Ayrıca Yılanların Öcü filmindeki görüntü yönetmenliği ile
23. Antalya Film Şenliği'nde "En İyi Görüntü Yönetmeni" ödülüne layık görülürken,  
yaklaşık 4 yıl boyunca Marmara Üniversitesi sinema ve televizyon bölümünde görüntü ve stüdyo teknikleri gibi derslere öğretim üyesi olarak girmiş ve bu görevi 2009 yılına kadar sürdürmüştür.

Evet, ünü Türkiye sınırlarını aşan bu görüntü yönetmeni hemşerimiz;
önceki gün hazırlanan bir belgesel nedeniyle bir yazarımız tarafından maalesef yerden yere vurulmuştur.
Vurulmuştur aslında Aytekin Çakmakçı.
Ta, kalbinden, gönlünün şah damarından vurulmuştur…
Hem de bu şehrin Belediye Başkanına; sanat ve sanatçıların önemi konusunda engin nasihatler çeken bir yazar tarafından...

Ah be Aytekin Çakmakçı!
Senin Trabzon neyine?
Hadi Trabzon senin memleketin,
O zaman senin bu şehirde sanat neyine?
Hadi yapacaksın ilada sanat;
E, o zaman hele bi sor bir bilene…

Hatırla tanıştığımız daha ilk gün:
“Burası Trabzon Beyim;
Buralarda rahat edemezsiniz…
Ham yaparlar buralarda demiştim.
Yererler…
Yerden yere sererler” demiştim…

“Buralarda başarıya alkış yok,
Malkış vardır…
Kış kış vardır.” Demiştim…

“Buralarda vitrinde birkaç kişi var.
Çünkü yerimiz dar.” Demiştim.
“Burada her şey hatırla…
Kamyonun damperine razı değilsen Aytekin Çakmakçı;
Çakmağı çak, çıranı yak, tabana kuvvet demiştim.” Hatırla...

Harun Yavruoğlu



8 Mayıs 2011 Pazar

ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN!!!

USAme'yi vurdular!!! Harun Yavruoğlu

USAme !!!
Ve Usame’yi vurmuşlar !
Kim vurdu?
Dünyanın eşkıya başı vurdu.
Irak’ı vuranlar.
Afganistan’ı, acılaristan’a çevirenler.
İslam’ın mabetlerine, camilerine cebren ve hile ile girenler.
Müslüman halka görülmemiş insanlık dışı eziyetleri edenler vurdu.
Usame’yi;

Irak’ın yer altı kaynaklarını ham hum edenler vurdu.

Saddam’ın Önce Kuveyt’e girmesini sağlayanlar

ve sonra “çık oradan”deyip aşağılayanlar,

Irak’ta sözde İsrail’i tehdit eden “nükleer füzeler var”

yalanını uydurarak işgale bahane bulanlar vurdu…

Irak lideri Saddam’ı terörist ilan edenler,
Irak’ı, İran rejimini yerle bir etsin diye silahlarla donatanlar,
Libya’yı vuranlar…
Halkları; birbirinden bin bir fesatla ayıranlar,
sonra da diledikleri gibi buyuranlar ,
Tunus’ta, mısırda iktidarı devirenler,
Yemende,
Suriye’de fesat çıkaranlar vurdu Usame’yi.

***

PKK’yı icat edenler,
Kürd'ü Türk'e düşman etme uğraşında olanlar,
Usame’yi; USAme yapanlar, vurdu Usame’yi…

Onu Ruslar'a karşı silahlandıranlar.
Terör konusunda eğitenler.
” Biz de mi lolo!”
diyerek, ikiz kulelerin intikamı(!) için vurdular Usame’yi.

Usame’yi vurdular.
O halde yapacakları yeni işgaller için farklı bahaneler buldular…!

Vurdular.
Üstelik silahsızken vurdular.
On milyonlarca Müslüman’ın yaşadığı bir ülkede,
babalarının çiftliği gibi gidip vurdular.

Adalet, demokrasi ve insan haklarından bahsedenler vurdular.

“Apo’yu öldürmeyin; besleyin”,
İstirahatgâhında “yeri dar” diyenler ,”Havyar da, yar da, verin”
Diyenler.

Ve dahası bir buçuk milyar Müslüman’a dünyayı zehir edenler vurdular…

İslam peygamberine sövenler.
Kur'anı yakanlar.
Fesat çıkaranlar.
Hilebaz ve ödlek mahlûklar.

Yıllarca amaçlarına hizmet etmiş
USAME’yi vurdular.
O halde yapacakları yeni işgaller için
belli ki, başka bahaneler buldular…!